Reis door Patagonia (2)

3 maart 2017 - Salta, Argentinië

Hallo allemaal

Onze autoreis door Pantagonia zit erop.
De laatste 2 weken hebben we een dikke 3000 km kris kras door Argentinie en Chili gereden over de beroemde Carretera Austral en RN40.
Het verste puntje in het zuiden was Puerto Nadal in Chili en het meest noordelijke Villa la Angustora in Argentinie.
Door steppen, graslanden, woestijnen en bergen, het was een fantastische en afwisselende reis
Het prachtige weer (slechts een dag wat regen) heeft natuurlijk ook een duit in het zakje gedaan
Op weg naar de westkant van Chili was de route op een gegeven ogenblik versperd.
Door werkzaamheden waren er flink wat rotsblokken naar beneden gekomen .
Na wat gepraat mochten wij doorrijden omdat ons hotel nog net voor de versperring bleek te liggen.
(We bleken achteraf veel mazzel te hebben gehad want de blokkade duurde een hele dag, de rotsblokken moesten met dynamiet opgeblazen worden)
Het hotel was prachtig gelegen op een eiland, temidden van een gematigd regenwoud.
Door het regenwoud hebben we een kleine trekking gedaan (heerlijk veel modder) en daarna genoten van de thermale baden bij het hotel.
Het warmste bad was zo’n 47 graden, daarna lekker afkoelen in de fjord.
In dit merengebied ook nog de ‚hangende’ gletsjer in Parque Queulat van heel dichtbij mogen bewonderen. Ook nog een (gedeeltelijke) zonsverduistering meegemaakt.
Ander onderwerp; Patagonia is vergeven van de hikers en fietsers.
Regelmatig hebben we we ze een lift gegeven, de laatste was een fietser (fiets in de bak).  Het was Andre uit Brazilie die al een half jaar onderweg bleek te zijn.
Zijn laatste douche moet ook al een hele tijd geleden zijn geweest!
Bariloche in het noorden van Patagonia viel wat tegen, je komt er alleen maar sportzaken tegen (iedereen loopt hier in sportkleren want iets modieus is er niet te krijgen) en winkels met chocolade.
In Chile hebben ze trouwens de zaken heel wat beter op orde dan hier in Argentinie waar de bureaucratie hoogtij viert, waar je 2 uur in de rij moet staan om benzine te tanken (als er al benzine is, we hadden gelukkig een diesel) en waar de flappentap regelmatig  leeg is. En als je er iets uit kunt halen is het nooit meer dan € 120  exclusief een flinke commissie voor de bank (geen grapjes over bankiers).
Ook zijn de prijzen er er  hoog, gevoed door de torenhoge inflatie.
Overigens hadden we een prima hotel in Bariloche en genoten we van de overheerlijke steaks (bife de chorizo) met heel veel frites en sla.
We hebben ook geluncht in restaurant Tinto, jawel de broer van..., die we overigens niet gezien hebben (er hing niet eens een oranje vlaggetje)
Gistermiddag zijn we naar naar Salta  gevlogen, het noord-westen van Argentinië, maar daarover meer in het volgende reisverslag. Op de (wel zeer romantische) video 'autoreis deel 2' is het allemaal te beleven
tot snel, groetjes
Joost en Laureen

1. Nicole/John:
    3 maart 2017
    Wauw. En wij zitten hier in regen en wind!!!
    Geniet van jullie prachtige reis. Kus van ons
  2. Justin:
    4 maart 2017
    Leuk om te lezen!
  3. Dorith:
    4 maart 2017
    Feestje jullie verslagen. Geweldige manier om kroonjaren te vieren.
  4. Joke:
    8 maart 2017
    Met het getik van de regen op mijn dak, zit ik hier ( zonder sportkleding aan en zeker zonder chocolade) weer een mooi verhaal te lezen. Een beetje jaloers...dat wel.
    Goeie reis nog. xx
  5. Ria van Droffelaar:
    8 maart 2017
    Wat genieten wij van jullie leuke reisverslagen, de mooie foto's en video's.
    Het is een feestje om het mee te mogen beleven!
    Kijk uit naar het volgende verslag!
    Lieve groet,
    Ria
  6. Yvonne Hompes:
    15 maart 2017
    Wat een geweldige reis maken jullie! Ik heb het reisverslag doorgestuurd gekregen van Dorothe. Ik begrijp wel dat je hoofd een beetje vol zit van alle indrukken.Blijf genieten.
    Lieve groet,
    Yvonne