Antarctica

15 februari 2017 - Ushuaia, Argentinië

Hallo allemaal
We zijn weer ‚terug’ van onze trip naar Antarctica. 12 dagen op zee, zonder internet, zonder mobiel
We hebben geboft met het weer behalve…op de terugtocht door de Drake Passage; Windkracht 9 tot 10 en dat is geen plezier
De boot, de Plancius (van oorsprong een Nederlands marine schip omgebouwd tot expeditie schip) is prima bevallen.
Een prima hut en werkelijk uitstekend eten. Het totale gezelschap bestond uit zo’n 115 mensen, erg internationaal
Opvallend was dat ze, zonder uitzondering, veel gereisd hadden. Sommigen waren al meer dan een half jaar op pad
In het prachtige Antarctica hebben we genoten van het uitbundige dierenleven; walvissen, zeehonden, orka,s, allerlei soorten pinguins en vele vogelsoorten
De dag bestond meestal uit het bezoeken van een eiland en rondvaren op de Zodiac
Het landschap is ongelooflijk afwisselend, ruig, met hoge bergen, sneeuw, gletsjers en ijsbergen.
Het weer op Antarctica kan om de minuut omslaan, echt koud is het niet geweest (rondom het vriespunt) maar als de wind opsteekt, berg je
Op dag vier hebben we gevierd dat we ons zevende continent bezocht hebben en op de laatste dag voor de terugreis heeft Laureen nog een duikje genomen in een het water van een voormalige vulkaan (Deception island)
Het water daar was lekker warm, ongeveer 4 graden en zeker zo’n 3 graden hoger dan normaal. Dus zo’n uitdaging was het ook weer niet, haha
Vandaag blijven we nog een dag in Ushuaia, morgen vliegen we naar El Calafate om met een huurauto een aanvang te nemen met onze reis door Patagonia.
Deze reis van meer dan 1000 km gaat over hobbelige weggetjes door Argentinie en Chili en eindigt uiteindelijk in Bariloche, het noorden van deze streek
We hopen dat de foto's en  filmpjes goed overkomen (internet is niet alles hier) en nemen over een week of zo weer contact op
Groeten uit Argentinië

Een dag later..de video's ( 7th Continent, Antarctica en een paar korte) zijn er eindelijk door. Het was niet makkelijk! Enjoy.

1. Patricia Van Steenbergen:
    16 februari 2017
    Heel spannend allemaal en leuk om alles te volgen! Had jullie blog al gemist. Kijk al uit naar volgende bestemming . Dikke knuffs patricia
  2. Ank:
    16 februari 2017
    Heb jullie verhalen gemist maar fijn dat jullie er van genieten! Succes met de autoreis, moet ook geweldig zijn. Dikke puuun
  3. Ria van Droffelaar:
    16 februari 2017
    Geniet enorm van jullie verhalen!
    Stoer van je Laureen om een duik te nemen....
    Joost was nog niet hersteld...?
    Goede reis verder, kijk uit naar het volgende verslag!
    Liefs van Ria
  4. Joke:
    17 februari 2017
    Wat gaat de tijd snel. Antarctica alweer achter de rug. Moet wel een fantastische ervaring zijn geweest, gezien foto's en video's.
    Op naar de volgende bestemming.
    Goede reis verder .
    Liefs Joke
  5. Harry & Nelleke:
    Dag Laureen en Joost,

Wij weten uit eigen ervaring hoe wonderschoon en ongerept de natuur is op Antarctica. Je bent bevoorrecht als je dit mag meemaken.
    Zou heel graag je foto's willen zien.
    Veel plezier straks bij de Perito Moreno Gletsjer.
    Hartelijke groet,

Nelleke en Harry
  6. Helene Hoogenboom:
    Geweldige natuur. Geniet.
  7. Marijke en jord ruijgh:
    22 februari 2017
    Marijke en ik hebben zojuist al jullie Antarctica-foto's bekeken.
    Geweldig lijkt het ons om dit te beleven. Wel even wat anders dan Bilthoven of Terschelling (waar we net 6 dagen waren).
    We kunnen ons voorstellen dat het enorm genieten is.
    Ga zo door! We kijken van tijd tot tijd wel weer even.
    En overigens Joost, het is al weken k-weer voor het golfen. Baan 19/02 voor het eerst sinds ong een maand weer open!