Eerste dagen Buenos Aires

29 januari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Lieve allemaal, sorry dat het even geduurd heeft, maar we hadden wat opstartproblemen hier in BA. Joost is met een buikvirus begonnen aan deze reis en heeft daar t/m zijn verjaardag ( jaja 65 alweer) last van gehad. Inmiddels doen we erg ons best de verloren uren in te halen. BA is een heerlijke stad, uitgestrekt en erg groen. We verblijven in een leuk hotel in de hippe wijk Palermo Hollywood (voor diegene die NY kennen, vergelijkbaar met Greenwich Village). Gisteren hebben we een rondrit (per busje) door de stad gemaakt en bekende plekken bezocht, zoals Plaza de Mayo, met het bekende Palacio Rosa. Het graf van Eva Peron, het moet gezegd, Cementerio de Recoleta is een begraafplaats die zijn weerga niet kent! Zo druk dat het wel lijkt of je door een winkelstraat loopt. Hypodrome Argentino, Puerto Madero en de wijken La Boca , San Telmo, Recoleta en Palermo. Ongelooflijk hoe groot deze stad is en hoe divers  de wijken ( er zijn overigens 48). Vandaag hebben we, zoals het goede Hollanders betaamt, per fiets de tour nog even over gedaan en genoten van het mooie weer en wederom de vele gezichten van Buenos Aires met markten, parken, koffietentjes en live music . De stad van de tango, Maradona, De dwaze moeders, Evita Peron en natuurlijk onze Maxima, bevalt uitstekend. Aardige mensen, gezelligheid alom, veel cultuur en straatleven en natuurlijk heerlijke steaks!

1. Paul en Annelies:
    30 januari 2017
    "Ma sorte" voor het feestvarken; net via de mail onze felicitaties overgebracht.
    Klinkt allemaal goed daar BA; best wel beetje jaloers vanuit weer op temperatuur komend Bilthoven.
    genietse en keep in touch
  2. Rosanne Hoogenboom:
    30 januari 2017
    Joost nog gefeliciteerd met je verjaardag. Gelukkig ben je weer opgeknapt. BA lijkt me een mooie stad om te vertoeven. Leuk om jullie op deze manier te volgen. Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groeten en veel reisplezier.
  3. Hans en Ellen Siliakus:
    30 januari 2017
    Allereerst Joost nog gefeliciteerd met je verjaardag. Goed te horen dat het weer wat beter me je gaat. Wij volgen met veel belangstelling jullie reisverslag .Geniet samen.
    Groetjes van ons.
  4. Ria van Droffelaar:
    2 februari 2017
    Mooi jaar weer gewenst, Joost! Met vooral gezondheid en niet teveel buikklachten de komende maanden!
    Gaaf dat jullie ook op de fiets de stad verkend hebben!
    Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Heel veel plezier!
    Groetjes,