Laatste dagen BA

2 februari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Hola lieve vrienden,

De laatste dagen was het weer hier iets minder, we hebben musea en andere "places to see" bezocht en we zijn buiten BA op pad gegaan. Na het land van Messi en Maradona, moest natuurlijk ook het land van Suarez bezocht worden. Met de snelle boot steek je in 1 uur (45km) de Rio de Plata over en ben je in Colonia, Uruguay. Net als de Argentijnen zijn ook de Uruguayanen vriendelijke en relaxte mensen, een beetje de Belgen van Zuid Amerika. Ook hier een tour, met de bus en Engelse uitleg, Nou ja English!!, noem het maar Spenglish... (video 4). Veel wijzer zijn we er niet van geworden. De sfeer in het dorp was goed, we genoten nog even van de Candombe, op Afrikaanse invloeden gebaseerde Uruguayaanse muziek (video 5).

Vandaag waren we in Tigre, de Delta van 2 rivieren (Plata en Parana) iets boven BA. (Honderd jaar geleden liep hier de jaquar nog rond, vandaar de naam). Tigre is 'n soort Loosdrecht, met buitenhuizen van mensen uit BA, die houden van groen, water en boten. Het Venetië van Argentinië, noemen ze het hier, eerlijk is eerlijk, wij vinden het meer Valkenburg in het water. Oude glorie - goedkoop toerisme.

Onze tijd in BA zit erop, het was genieten. We hebben ons er een week lang thuis gevoeld, maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur. Morgenochtend vliegen we naar Ushuaia, beter bekend als het einde vd wereld, we gaan het meemaken...

Wat ons bijblijft... gezelligheid, relaxte sfeer, verzorgde, aardige mensen, heerlijk weer, veel groen, graffiti , hondenliefhebbers, sporters, héél véél taxis en bussen, grote steaks. Wel duur, maar "pure  enjoyment! " De tango bleek overigens te ingewikkeld en te weinig tijd, maar op afstand indrukwekkend, maybe next time.

Groet aan iedereen. Xx

1. Harry & Nelleke:
    3 februari 2017
    Dag Laureen & Joost

Jullie verblijf in BA is als een herbeleving voor ons.
    Locaties en foto's zouden zo uit ons reisverslag kunnen komen.
    Maar.....
    De echte reis gaat nu pas beginnen.
    Ushaia,het meest zuidelijk gelegen detentieoord van Argentina, is the gateway naar Antarctica.
    Vergeet niet hier de overheerlijke kingcrab te eten. Smakelijker vind je ze niet op deze wereld!
    Een hele goede reis gewenst via de Drake's passage naar de South Shetlands.
    We volgen jullie.

saludos cordiales